Tuesday, 29 January 2013

Sarip Juga Ingin Kawin


ASSALAMUALAIKUM.


Apa kabaq semua?Aku ada masa sikit untuk mengarut.




Mari aku mulakan....










Dua tahun dahulu,Sarip bertemu dengan pilihan hatinya,Milah.Milah seorang gadis yang sangat sopan.Tinggi dan cantik.Berambut hitam ikal mayang.Dirambut itu jugalah Milah membela siput sedut.Aku nak cakap siput babi,tapi macam tak elok pulak.Jadi,aku ubah ayat ‘Dirambut itu jugalah Milah membela siput sedut’.





Korang boleh terajang aku.Itupun kalau korang sudilah.





Baik aku sambung.



Sarip sangat mencintai Milah sepenuh hati.Aura cinta telah mengubah Sarip dari pahit jadik manis,duka jadik suka,kasar jadik halus.Begitulah sebaliknya.


Nampak tak ayat aku? kahkah



 oke,sambung!





Milah yang dulunya sopan dan pemalu telah berubah menjadi poyo sejak mengenali Meon.Meon seorang lelaki kaya dan playboy.







Milah dibutakan dengan wang.Wang yang aku maksudkan adalah duit.
Yang kau pegi bayangkan apek cina pakai seluar pendek bernama ‘Wang lee’ apehal?












Oke fokus.Fokus.





Sarip rasa seolah-olah dirinya dipermainkan.Walaupun memang betul pun dia dipermainkan,bukannya seolah-olah,tapi dia tetap nak merasakan dirinya seolah-olah dipermainkan.Tak paham takpe.kahkah











Hanya kesunyian yang menjadi temannya.Dia terluka.Hatinya bagai dihiris dengan pedang tumpul.




Akhirnya Sarip cuba mendekatkan dirinya dengan tuhan.Kini baginya,cinta yang kekal adalah cintanya untuk sang pencipta.Suatu hari dia berdoa semoga diberikan ketenangan hati.









Selang beberapa hari,dia didatangi seorang gadis cun.Keadaan hidung Sarip waktu itu sangat kembang.Dia ingat dia hot.































Akhirnya Sarip menerima lamaran gadis tersebut.












Begitulah imaginasi Sarip yang seakan-akan drama melayu.








                                                  -the end-





12 comments:

aNiss :):) said...

mimpi di siang hari semata-mata. muahahaha

Sarip Kumbang said...

ini semua poyo!haha

aNiss :):) said...

sangat sangat poyoooo !!! kihkih

sis92 said...

semoga bertemu jodoh yang baik, boleh sama-sama poyo haha

Sarip Kumbang said...

ameen....haha..

Pp guSi said...

o_O? bru aku tersedar yang sarip kumbang jg manusia.. :D

O CIKTEDDY said...

nak heliza..hamboi hang.
cantik baju kawen :P

aNiss :):) said...

cepat laa update yaa si kumbang. hehe

SaddLone said...

ohhh indahnya cinta sarip dan isterinya.aku syak kini sarip ditinggalkan oleh isterinya selang beberapa bulan setelah mereka disatukan..kahkah

inche hlovate said...

Sarip berangan rupanya..ggrgrrr

Camy Alya said...

haha cegampang

Nurul Afifah said...

aku tak boleh tengok gambaq yg siap letak gigi like cringey nyaa. apekebenda merepek niii